Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 8 juli 2012

Glass-fjärilar!

Köpte en glassmaskin förra veckan. Eftersom jag räknar med att den blir en dammsamlare såsmåningom så köpte jag en billig på Netto! Det första jag var tvungen att testa var ett gammalt glassrecept, från en restaurang vi jobbat på jag o Sofia! Enkel och jättegod...
Vispa
2 stora ägg och 2,5 dl socker tills det är helt vitt och pösigt.
Vispa 2,5 dl grädde och blanda ihop med äggvispet.
Smaksätt med det du gillar!
Den här gången blev det vanilj och jordgubbar.
Efter ca 20 min i glassmaskinen var glassen som mjukglass i konsistensen....mmmm
Men jag gjorde rätt mycket så en del av smeten åkte in i frysen bla i den söta fjärilsformen från Skafferiet Klippte sönder några papperssugrör, också från Ditt Skafferi, och stack i!

Jättemysiga =)
(Receptet har jag använt i många år, utan glassmaskin. Bara att frysa in direkt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar